Ο ...παραλίγο καναλάρχης που ''πνίγεται'' στα χρέη

Οι αριθμοί είναι… αμείλικτοι για τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα, οι επικεφαλής του οποίου θα πρέπει, σε 15 ημέρες, να καταρτίσουν σχέδιο εξυγίανσης και ρύθμισης των υποχρεώσεων. 

Περίπου 117 εκατ. ευρώ χρωστά στην τράπεζα Αττικής που αποτελεί βασικό πιστωτή,

ενώ ποσό της τάξης των 4 εκατ. έχουν λαμβάνειν οι εργαζόμενοι. Ακόμη το διάστημα 2015 έως τις αρχές του 2016, η εταιρεία έλαβε δάνεια ύψους 77,6 εκατ. ευρώ από την τράπεζα Αττικής, σύμφωνα με παλαιότερο πόρισμα του ελέγχου που διενήργησε στην τράπεζα Αττικής, μικτό κλιμάκιο της Τραπέζης της Ελλάδος και του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM) της ΕΚΤ.

Οι κρίσιμες 15 ημέρες

Σύμφωνα με το τελεσίγραφο της τράπεζας Αττικής, ο όμιλος θα πρέπει, έως τις 25 Μαΐου, να προετοιμάσει σχέδιο ρύθμισης των υποχρεώσεων, το οποίο να έχει επιβεβαιωθεί από την ελεγκτική εταιρεία που έχει τοποθετήσει η τράπεζα, με δικά της έξοδα, ως CRO / Financial Controller.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το σχέδιο ρύθμισης των υποχρεώσεων θα αποτελέσει, ενδεχομένως, τμήμα της συμφωνίας εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106β. Ωστόσο, η υπόθεση δεν είναι τόσο απλή, καθώς σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η αίτηση για επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106β δεν καλύπτει τις οφειλές προς το προσωπικό, οι οποίες αγγίζουν τα 4 εκατ. ευρώ. Εξάλλου, αρχές του μήνα, ο ΟΑΕΔ ενέκρινε την καταβολή εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε ανέργους – πρώην εργαζόμενους της Τοξότης ποσού ύψους 79.000 ευρώ.

Ως εκ τούτου, όλα τα ενδεχόμενα είναι πιθανά για τον όμιλο Καλογρίτσα, ο οποίος αποτελεί τον προσωρινό μειοδότη για τέσσερις εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος (Δουναίϊκα-Πύργος, Αμαλιάδα-Δουναίϊκα, Κυλλήνη-Αμαλιάδα, Βάρδα-Α.Κ. Κυλλήνης). Για τα τέσσερα αυτά τμήματα, η τράπεζα Αττικής έχει χορηγήσει εγγυητικές επιστολές συμμετοχής στους σχετικούς διαγωνισμούς ύψους 4 εκατ. ευρώ. Μία από αυτές, ύψους 865,8 χιλ. ευρώ, που αφορά την τρίτη εργολαβία, λήγει σήμερα. Ωστόσο, η ισχύς της εκτιμάται ότι θα παραταθεί μέχρι να εκπνεύσει η προθεσμία των 15 ημερών.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι ο όμιλος Καλογρίτσα έχει ελάχιστες πιθανότητες να μην κηρυχθεί έκπτωτος από τις τέσσερις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, αν και όλα θα κριθούν από το περιεχόμενο του σχεδίου εξυγίανσης που καλείται να παρουσιάσει η εταιρεία.

Τα έργα

"Η εταιρεία σήμερα κατέχει μία από τις σημαντικές θέσεις στον κλάδο των κατασκευών, ενώ η δύναμη και το κύρος ανεβαίνουν ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Στο αντικείμενο δε εκτέλεσης έργων δικτύων της ΔΕΗ (ΔΕΔΔΗΕ) με την ολοκλήρωση των παλαιών συμβάσεων στα μέσα του 2015 και την υπογραφή των νέων συμβάσεων της επόμενης τριετίας κατέχει πλέον θέση leader στον κλάδο. Οι οικονομικοί της δείκτες είναι εξαιρετικοί, λαμβανομένης υπόψη και της γενικότερης εικόνας στον κλάδο των δημοσίων έργων" αναφέρεται στην-μάλλον αισιόδοξη- οικονομική έκθεση του 2015, για την 33η χρήση, της Τοξότης ΑΤΕ, μίας από τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα.

Κατά την οικονομική έκθεση του 2015, η Τοξότης είχε βραχυπρόθεσμο δανεισμό 28,4 εκατ. ευρώ, ταμειακά διαθέσιμα 3 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 812,6 χιλ. ευρώ και κύκλο εργασιών 35,4 εκατ. ευρώ.

Το διάστημα 2015-2016, η εταιρεία υπέγραψε συμβάσεις, άνω των 100 εκατ. ευρώ, με τη ΔΕΔΔΗΕ, τις οποίες όμως αδυνατεί να υλοποιήσει. Βέβαια, οι εταιρείες του ομίλου δυσκολεύονται να υλοποιήσουν σχεδόν το σύνολο των έργων που έχουν αναλάβει και στο πλαίσιο αυτό, η Άκτωρ θα υποκαταστήσει εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα σε συνολικά πέντε έργα, με την έγκριση της σχετικής αίτησης υποκατάστασης να αποτελεί ζήτημα χρόνου. Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται ο οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου στην Λέσβο, η τηλεθέρμανση Φλώρινας και τα έργα αποχέτευσης στο Διόνυσο.

Πάντως, ούτε οι συμβάσεις με τον ΔΗΔΔΗΕ, ούτε η επικράτηση, με εκπτώσεις 51 έως και 55,3%, στις τέσσερις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος κατάφεραν να σώσουν την παρτίδα για τον όμιλο Καλογρίτσα. Ας σημειωθεί ότι το καλοκαίρι του 2015 είχε προηγηθεί η κατάτμηση του αυτοκινητοδρόμου σε οκτώ τμήματα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε μικρότερους ομίλους να διεκδικήσουν το έργο, όπως είχε υποστηρίξει, τότε, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.

Το καλοκαίρι του 2016 ο τεχνικός όμιλος βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας λόγω της απόπειρας -μέσω εταιρείας του Ι. Βλαδίμηρου Καλογρίτσα (γιου του Χρήστου Καλογρίτσα)- συμμετοχής στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Το εγχείρημα δεν προχώρησε, σηματοδοτώντας, τότε, και την απόσυρση της εταιρείας από την έκδοση εβδομαδιαίας εφημερίδας.

capital.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...